Dragostea la Eminescu


Sara pe deal buciumul sună cu jale, turmele-l urc, stele le scapără-n cale,
Apele plîng, clar izvorînd în fîntîne; sub un salcîm dragă m-aştepţi tu pe mine.

La geamul tău ce strălucea privii atît de des;
O lume toată înţelegea – tu nu m-ai înţeles.

De câte ori am aşteptat o şoaptă de răspuns!
O zi din viaţă să-mi fi dat- o zi mi-era deajuns.

Pe aceeaşi ulicioară bate luna la fereşti,
Numai tu de după gratii vecinic nu te mai iveşti.

Atît de fragedă, te-asemeni cu floarea albă de cireş,
Şi ca un înger dintre oameni în calea vieţii mele ieşi…

Ţi-aduci aminte cum pe-atunci, cînd ne plimbam prin văi şi lunci,
Te ridicam de subsuori, de-atîtea ori, de-atîtea ori?

Şi dacă se întîmplă pe tine să te văz, desigur că la noapte un tei o să visez;
Şi dacă se întîmplă să întîlnesc un tei, desigur toată noaptea visez la ochii tăi.

Şi eu trec de-a lung de maluri, parc-ascult şi parc-aştept
Ea din trestii să răsară şi să-mi cadă lin pe piept.

Pe genunchii mei şedea-vei, vom fi singuri-singurei,
Iar în păr, înfiorate, o să-ţi cadă fori de tei.

A fost odată ca-n poveşti a fost ca niciodată,
Din rude mari împărăteşti, o prea frumoasă fată.

Şi era una la părinţi şi mândră-n toate cele,
Cum e fecioara între sfinţi şi luna între stele.

Iar ea vorbind cu el în somn, oftînd din greu suspină:
-O, dulce-al nopţii mele domn, de ce nu vii tu? Vină!

O, vin’! odorul meu nespus, şi lumea ta o lasă;
Eu sunt luceafărul de sus, iat tu să-mi fii mireasă.

Cobori în jos, luceafăr blînd, alunecînd pe-o rază,
Pătrunde-n casă şi în gînd, şi viaţa-mi luminează!

Dar nu vine…Singuratic în zadar suspin şi sufăr
Lîngă lacul cel albastru încărcat cu flori de nufăr.
6 gânduri despre „Dragostea la Eminescu

  1. Senatorul viermilor « Gabriela Savitsky

  2. @ NICU,
    Splendidă idee !
    Superbă formulă de a prezenta DRAGOSTEA la EMINESCU !!!
    Sincer, nu mi-a trecut niciodată prin cap așa ceva !
    Felicitări !
    Îmi pare rău că am trecut după momentul aniversar al nașterii LUCEAFĂRULUI poeziei românești . Dacă am vorbit minute bune la telefon depre lucruri mai pământești , am crezut că am vorbit și despre EMINESCU dar, vai, n-a fost așa .
    Te aștept cu drag și interes pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/
    căci, vei găsi lucruri interesante ….
    Cu prietenie,
    Alioșa.

    Apreciază

    • Am cules din poeziile scrise de Eminescu versurile ce mi-au plăcut. La lecţia despre poezia eminesciană un profesor de română nu ar trebui să ceară altceva elevilor decât să transcrie versuri.
      Blogul tău este unul din cele pe care le vizitez.
      Cu aceeaşi prietenie,
      Nicu

      Apreciază

      • @ Nicu,
        Salut prietene !
        M-a bucurat mult remarca : „ Blogul tău este unul din cele pe care le vizitez ” ! Știu însă că, nu numai că îmi vizitezi BLOGUL dar, CITEȘTI și cele scrise ( exprimate ) de mine și distinșii mei vizitatori !
        Acum că-i DUMINICĂ și ai mai mult timp liber, te INVIT și chiar te ROG să intri pe :
        http://aliosapopovici.wordpress.com/
        atât pentru ARTICOLUL DE FOND ,COMENTARIILE făcute dar și pentru RĂSPUNSURILE date de mine în care, te vei regăsi și tu ca… alegător .
        Iar la finalul lecturării celor scrise la acel post, te invit să -l asculți pe
        ȘTEFAN HRUȘCĂ
        și să-mi spui ce cântec ți-a plăcut cel mai tare și mai tare !!!
        O duminică superbă întregii familii !
        Cu prietenie,
        Alioșa.

        Apreciază

  3. Fata Moşului « Ioan Usca

Bine ai venit!

