Frunzele toamnei


 

De-alura ei de domnişoară
S-a-ngălbenit, s-a zăpacit
Şi de emoţie-a-nflorit
A doua oară…
(George Toparceanu, Octombrie)

Vreau să-mi ridic privirea şi vreau să-i mângâi ochii…
Privirea întârzie pe panglicile rochii.
Vreau degetui uşure şi-l iau să i-l dezmierd…
Orice vroiesc rămâne indeplinit pe sfert.
(Tudor Arghezi, Toamna)

Doamne!… Cum puteam s-o las să plece?
Dacă pleacă, cine ştie când mai vine?
Dacă-n toamna asta, poate,
Toamna-mi bate
Pentru cea din urmă oară-n geam?
(Ion Minulescu, Cu toamna în odaie)

Târzie toamnă e acum,
Se scutur frunzele pe drum,
Şi lanurile sunt pustii…
De ce nu-mi vii, de ce nu-mi vii?
(Mihai Eminescu, De ce nu-mi vii?)

Lasă-mi, toamnă, pomii verzi,
Uite, ochii mei ţi-i dau.
Ieri spre seară-n vântul galben
Arborii-n genunchi plângeau.
(Ana Blandiana, Lasă-mi, toamnă)

Ca pe o frunză, arsă pe al tău jăratic,
Mă mână toamna pe al vieții drum,
Mi-a cuibărit pe umăr vânt tomnatic
Și-n plete-a semănat-al vieții scrum.
(Maria Butnaru, Ce faci cu noi, iubire?)

Gâze, flori întârziate!
Muza mea satirică
V-a-nchinat de drag la toate
Câte-o strofă lirică.
(George Topârceanu, Rapsodii de toamnă)

Editare: Nicu Scutaru

2 gânduri despre „Frunzele toamnei

Bine ai venit!

