Umbrela buclucasa

umbrela buclucasa nscutaru.wordpress.com
Foto: nscutaru.wordpress.com

Scrisoare trimisa de bunul meu  prieten, Alecu 

Ehei, mon cher ami, daca aveam umbrela tip baston si nu  automata, mai aveam eu motiv sa-ti  mai scriu? Ce este o umbrela automata si ce face ea, cred ca stii!  Apesi doar pe butounul de pe maner si umbrela se desface brusc de nu ai timp nici sa-mi spui buna ziua. Pana aici toate bune. Insa ce nu stiam eu, asta   pana sa mi se intample ce mi s-a intamplat,  nu stiam cat   de paguboasa si cat de periculoasa poate fi o astfel de umbrela. La prima vedere ea pare inofensiva dupa ce o strangi si-o faci mica. Aiurea!  Si voi afla asta pe propriul meu buzunar! Au concurat la acest eveniment nefericit mai multi factori, exact cum se intampla cu masa critica pentru  bomba nucleara, exagerez  pentru a iesi in evidenta partea nociva a umbrelei. Eu mai cred, si asta fara niciun dubiu, ca nu  mi se intampla ceea ce mi s-a intamplat daca nu ploua cu galeata. Asa se face ca am luat umbrela inainte de a iesi din casa,  altfel, pe drumul  pana in parcare riscam ca ploaia sa ma faca ciuciulete. Atunci nu, dar acum chiar ma cert: Omule! te-ai nascut in masina?  Se poate merge pe jos chiar si cand  ploua cu galeata!  

Sa revin la oile mele. Ajung langa masina, ii deschid portiera, inchid umbrela, o fac mica,  o scutur de apa, o arunc pe scaunul din dreapata, de aici ea sare  jos pe pres unde ii este de fapt locul, asa uda cum este. In timp ce m-am deplasat cu masina nu s-a  intamplat nimic cu umbrela, doar ca in ea gemea o energie negativa, asa ca trec direct la actul final al dramoletei. Opresc masina. Afara continua sa ploua cu galeata, ca daca nu ar fi continuat sa toarne in asa hal, nu as mai fi  luat umbrela pentru cativa pasi pana la intrarea in casa. Cum de a ajuns umbrela in mana mea  stanga, cand cu aceeasi mana in mod normal deschid portiera,  eu nu-mi explic.  Pentru a corecta eroarea, trec umbrela in mana dreapta,   o prind gospodareste de maner, aici se afla butonul, stii cum e cuiul percutor din inchizatorul armei, cel care loveste capsa din fundul cartusului, dar atunci nici nu am realizat ca sunt cu degetul pe buton, am simtit doar ca-mi fuge umbrela din mana, am auzit o bufnitura, umbrela nu s-a  deschis complet, nu avea loc de parbriz! Parbrizul n-avea unde sa se duca ca sa-i faca loc asa ca s-a opus la maximum, nu se ia discutie ca cel mai destept cedeaza, fiind vorba de lucruri, unele chiar diabolice, incarcate cu energie negativa.

Nu stiu  cum a simtit parbrizul izbitura, stiu sigur ca ceea ce am vazut nu era o himera,  parbrizul avea   fisuri de toata frumusetea, fisuri care m-au lasat masca, adica cu  gura cascata. Mergeam prin ploaie si vorbeam de unul singur. Revedeam miscarile descompuse si nu-mi explicam cum de s-a deschis dracia de umbrela chiar sub parbriz. Nici nu vreau sa ma gandesc ca trebuie sa merg la service ca sa-mi pun unul nou la loc.  Cand voi afla pretul voi ramane perplex. Ca sa vezi cat de paguboasa poate fi o umbrela!  

Daca ai  indoieli aspura acestui nefericit eveniment, nu-s  recomand sa incerci. Pana imi voi lua o umbrela baston, asta e buna si sa ma apar  de caini, voi tine umbrela automata pe bancheta din spate, sau mai bine jos in spatele scaunului  meu, ca sa nu fiu tentat sa intind mana sa o apuc de maner si cand o voi deschide portiera umbrela sa-mi impuste iarasi parbrizul. Voi pastra  bonul fiscal, poate voi avea noroc sa castig o suta de mii de lei la loteria bonurilor fiscale. Pasarea malai viseaza! Daca  se va  intampla aceasta minune, atunci necazul va capata valente astrologice, ceva de genul:  s-a intamplat  fiindca Luna era  in careu si in opozitie cu planeta Neptun! Prietene, am incalecat pe o umbrela automata si ti-am spus povestea toata!  

P.S. Pe la voi cum ploua? Pe aici toarna cu galeata! Ai grija cum si unde deschizi umbrela! 

Cu bine, Alecu

 

 

 

Bine ai venit!