Lumina lina


Mi-aduc aminte de acea noapte extraordinară, când am scris poezia „Lumină lină”. Fusesem să văd o pictură extraordinară, anume ” Învierea lui Isus Christos” de Grunewald. Am stat două zile să mă uit la ea. Locuiam în Pădurea Neagră, în oraşul lui Heidegger, unde aveam o chilioară. Am adormit şi toată noaptea a stat asupra sufletului meu nemernic şi păcătos, o lumină colosală. O lumină nemaipomenită… Săltam de fericire. Sunt absolut sigur că era lumina Învierii. Am scris în acea noapte, aproape pe cearceaf, poemul “Lumină lină”, pe care l-am trimis în ţară, la Luceafărul, unde a apărut pe prima pagină […] ( Ioan Alexandru – poet, carturar, om politic)

Lumină lină

Lumină lină lini lumini
Răsari din codrii mari de crini
Lumină lină cuib de ceară
Scorburi cu miere milenară
De dincolo de lumi venind
Şi niciodată poposind
Un răsărit ce nu se mai termină
Lină lumină din lumină lină.

Cine te-aşteaptă te iubeşte
Iubindu-te nădăjduieşte
Că într-o zi lumină lină
Vei răsări la noi deplină
Cine primeşte să te creadă
Trei oameni vor veni să-l vadă.

Lumină lină lini lumini
Răsari din codrii mari de crini
I-atâta noapte şi uitare
Şi lumile-au pierit din zare
Au mai rămas din veghea lor
Luminile luminilor.

Lumină lină lini lumini
Înstrăinându-i pe străini
Lumină lină, nuntă leac
Tămăduind veac după veac
Cel întristat şi sărăcit
Cel plâns şi cel nedreptăţit
Şi pelerinul însetat
În vatra ta au înnoptat.

Lumină lină leac divin
Încununându-l pe străin
Deasupra stinsului pământ
Lumină lină – Logos Sfânt.

Ioan Alexandru ( n. 24.12.1941, d. 16.09.2000)

paste-fericit-hristos-a-inviat-nscutaru

2 gânduri despre „Lumina lina

Bine ai venit!

