Maestrul si Margareta


culbecul si margareta

I-am găsit aşa cum se vede.  Margareta, frumoasă ca o floare, prinsă de Codobelcul posac  sub cămaşa-i   lipicioasă.  Cum de s-a întâmplat aşa poznă? Pesemne că după ploaie,  având petalele grele de apă, ea se aplecase peste buturugă, să se întindă sub razele calde ale soarelui. Aţipise sau poate nici nu simţise că se apropiase, de ea, Codobelcul, încornoratul.  La început i s-o fi părut inofeniv, aşa cum o fi stat neclintit. Apoi, pe nesimţite se trezise cu el peste ea. Fleoşc!

Ea   priveşte neputincioasă spre soare.  Pare paralizată, căci nu are puterea să se desprindă din braţele Codobelcului. „Ce proastă am fost! L-am ascultat cum îmi povestea, sâsâind, câte în lună şi stele, cum s-a îndrăgostit lulea, cum a alergat el cu limba scoasă după trena albicioasă a uneia tot cu cochlia în spate, cum ea l-a lăsat  cu ochii în soare, fără să-mi dau seama că în acest timp el se apropia de mine cu mişcări lente. Asta e, m-a prins! Ce poate să-mi facă? Sper să nu mă rupă, sau să mă mănânce. Îmi bălmăjea el ceva, cum  că numai eu, o floare, frumoasă ca un soare, aş putea să-l ajut să o  înduplece pe aleasa inimii sale.”

Codobelcul  îi şopteşte Margaretei, printre petalele ei albe: „Frumoaso, să nu ai teamă! Mai stai aici cu mine până vine mândra mea la întâlnire! Între timp o să-ţi caut în ghioc viitorul.” Ea, oftează, se vede asta după cum i se mişcă petalele, apoi îi spune pe un ton rugător: „Dacă eşti un gentil, poţi să-mi ghiceşti fără să stai întins peste mine. Merci!”

Culbecul şi Floarea, Maestrul şi Margareta  la o şuetă pe buturgă.

Bine ai venit!

