STAREA A TREIA


Nici ciorba cu potroace, nici coniacul, nici cafeaua, nici una, nici doua, nici noua nu mi-au alungat mahmureala. Sunt cazut in starea a treia. Pe aceea din care am căzut  mi-o aduc vag in minte; intindeam mana dupa ceva, după  cineva, apucam, strangeam, si cand o desfaceam, totul cu incetinitorul, canci, mana goala. Faceam un pas si simteam cum calc pe ceva ca de vata. Dura mult pana simteam cava mai tare sub picioare. Destul de naspa! E mai buna starea asta de mahmureala. Se invata omul si cu bune si cu rele. A treia stare nu e curată, mai are ceva din a doua.  In timp ce veneam de unde veneam si ma indreptam unde ma intreptam deodata   m-am speriat, credeam ca-i cutremur, m-am sprijinit de biblioteca ca sa n-o las sa vina peste mine. Asa senzatie n-am mai simtit de la cutremurul ala mare din 77. Am reusit sa ma asez pe scaun. Cine o fi avut ideea asta geniala cu scaunul? Nu-ţi mai  spun cat vreme a durat pana am reusit sa deschid laptopul.

Acuma totul e bine! Daca pot sa scriu un merit are laptopul ca isi tine tastele in acelasi loc, nu le lasa din mana. Bine, nu va zic cat dureaza pana găsesc pe cea care trebuie. Stiu cu ochii inchisi unde ii este locul, dar nu o nimeresc din prima, si nici din a doua! N-ar fi o problema, ca nu am norma la scris, daca intre timp n-as uita ceea ce trebuie sa scriu. Ce sa va spun! E o placere cu aroma de chin ca vinul de pelin. Uite ce bine imi iese. Mahmureala sa traiasca! Interesant e ca in starea asta vad altfel viata, inteleg altcumva fenomenele ce se petrec in jurul meu. Se intelege ca vad cu ochii mintii. Ei nu sunt aburiti.

Nu vad prin geam dar simt ca afara ninge. Si ninge cu fulgi albi. Sunt sigur ca nu sunt albastri. De ce unii  vad fulgul de nea ca pe un fluture, ca pe o floare or ca pe o lacrima inghetata, asta n-am de unde şti.   Mi-a venit pur si simplu sa scriu asa. De fapt cine a proiecatat treaba asta ca sa cada fulgi din cer a fost un om super-genial. Putea sa dea rateu si sa iese niste bile de aur in loc de plapanzii fulgi. In cazul asta (Un lucru absurd! Cum de mi-a trecut prin cap!), aurul nu ar mai avea nicio valoare si lumea va simti fulgii pe propria piele, cucuie pe cap; nu e de ici, de colea, să-ti cada-n  cap bile, fie ele si din aur.

S-o las cu poezia, fulgii sunt asa cum sunt de ani, de veacuri, de milenii, asa au fost si vor fi pana lumea nu va mai fi. Hopa! Exista o legatura indestructibila dintre fulgul de nea si om. Daca omul nu ar mai fi, cine ar mai vedea si s-ar minuna de fulgul de nea?

Sa las fulgii in plata domnului, si sa ma iau de altceva. De ce Pamantul se invarte intruna, si o face de mult timp, demult ca nu mai stie nimeni de cand. Adica a fost un inceput. Cineva i-a dat un  bobarnac. Zvac! Daca a fost un inceput, atunci va fi si un sfarsit? Ma intreb in starea asta fiind in care simt cum Pamantul se roteste! …

Nu mai continui. Simt cum ideile grozave, unele chiar geniale (Sunt sigur ca nu ma credeti!), fug ca puii speriati de uli. Imi este jena cu scrisul asta de doi bani. Pacat! E semn ca ies din starea a treia. As fi avut multe lucruri interesante de spus, de scris.
Voi sa fiti treji si sa ma intelegeti! Pa!

5 gânduri despre „STAREA A TREIA

  1. ” Mahmureala ” despre care faci vorbire ,
    iti va trece maine seara
    caci de Sfantul IOAN Botezatorul, fratioare
    petrecerea de ziua ta va fi colosala ! 🙂
    La Multi Ani, frate IOAN !!! 🙂 🙂 🙂

    Aliosa.

    Apreciază

Bine ai venit!

