S-a intamplat pe Linia 13 barat (1)

                                                                                    Sfinţii nu trăiesc printre oameni.

Dan se îndreaptă spre casă după o zi obositoare. Nu trebuie să munceşti cu braţele ca să te simţi istovit. Abia după ceva timp, privind clădirile care defilează prin dreptul geamului, realizează că se urcase în alt autobuz. Unde îi stătuse mintea? Luase autobuzul  36  în loc de 86. Coboară de îndată la prima staţie. Merge pe jos până în altă staţie de unde ia autobuzul 13 barat, cu acesta urmând să ajungă la Universitate, de unde va lua pe  86.
Are şi noroc în cele din urmă, prinde un loc pe scaun. Simte că se afundă cu totul. Priveşte prin geam. Trotuarul cu tot cu oameni, pomii, vitrinele magazinelor rulează în sens invers, par a fi diapozitive. Dan îşi doreşte ca starea asta să dureze cât mai mult. De ce să se grăbească? Se simte inutil.
Gânduri fel de fel se ciocnesc prin mintea sa. Cum să-mi spună el că nu dă doi bani pe sfaturile mele, că nu are el ce să înveţe de la mine? „Ce, măi tată, dacă tu n-ai mai cunoscut o altă femeie după ce te-ai căsătărit, asta nu înseamnă că şi eu trebuie să fiu uşă de biserică.” De unde până unde atâta îndrăzneală la el? Este adevărat că în urmă cu ceva vreme, înainte ca el să se ia cu fata pe care o iubea, l-am povăţuit şi eu aşa ca un tată bun ce mă credeam a fi pentru el, i-am spus cum trebuie să-i fie viaţa de familist. „Măi băiete, după ce popa vă cunună, nu trebuie să-ţi mai fie gândul la fete! Gata! S-a terminat!” Aşa de bine m-a înţeles, că n-a durat mult căsnicia cu iubiţica lui, cum o dezmerda el. Şi acuma să aibă tupeul să-mi întoarcă acele vorbe. Dacă era să o înşel eu pe nevastă-mea, o făceam până acum. Eu şi adulterul. Încă nu mi-e clar de ce aseară, maică-sa nu a fost de partea mea. Ăsta-i sfat dat de mamă!? „Băiete, dacă nu-ţi mai place, las-o acum, nu după ce veţi avea un copil!” Să ajung eu să mă cert şi cu ea. „Pentru cine mă zbat eu de dimineaţă şi până-n seară? Trag ca un animal în jug. Pentru ce? Nu m-aş mira dacă într-o zi îmi vei spune în timp ce bem cafeaua împreună că de a doua zi mă vei părăsi. Asta va fi răsplata ta pentru tot ce fac eu ca să avem o viaţă exemplară de familie!”
Gândurile astea care nu-i dau pace de când s-a aşezat în scaun, îl părăsesc de îndată, întocmai ca un stol de păsări speriate de un erete. Brusc şoferul pune frână, stârnind scrâşnete şi şuierături din cauciucurile târâte pe asfalt. O forţă nevăzută îl ridică şi-l aruncă înainte. Se trezeşte cu capul şi pieptul în spătarul scaunului din faţa sa. Se opinteşte cu mâinile în spătar. De pe intervalul dintre scaune un bărbat masiv cade peste dânsul. Lui Dan îi este teamă să nu fie strivit ca pe o muscă. Simte o izbitură. Autobuzul se opreşte cu zdruncinături şi zgomote de sticlă spartă şi ţipete disperate. Şocul bufniturii îl eliberează pe Dan de cel pe care nu-l mai putea să-l mai ţină în cârcă. Dan încearcă să se ridice. Îl dor încheieturile mâinilor, îi tremură picioarele, îl dor genunchii. Învălmăşeală în jurul său. Oamenii vor să coboare toţi deodată. Luat de val, de forţa oarbă a călătorilor, ajunge pe trotuar.
Autobuzul stă proptit cu partea dreaptă din faţă în stâlpul semaforului. Stâlpul este îndoit, semaforul are lămpile sparte. Mai încolo, pe trecerea de pietoni, o femeie stă îngenunchiată, pare că se roagă. „Bă, criminalule, unde te uitai?” „Era să omori femeia?” „N-ai văzut că era roşu? Eşti orb?” Oamenii sunt furioşi pe şofer, mai ales cei care călătoriseră în faţă lângă şofer. Şoferul coboară pe trotuar, pare lovit rău, sîngele îi curge pe faţă. Are mâinile ridicate cu intenţia de a se apăra dacă cineva l-ar lua la bătaie. Dan îi lasă să se certe unii cu alţii şi se îndreaptă spre femeia căzută lângă autobuzul 13 barat.
Bine ai venit!

