Singur de Revelion


Hotel 7 stele Burj al Arab

Foto: viaggi.hdmagazine.it

Stau ca pe jar. Aştept viza pentru Emirate. Dacă astăzi nu o obţin, aleluia Revelion 2014 în somptuosul hotel Burj Al Arab. Cum şi când m-am decis este o întreaga poveste. Stau bine cu gândirea pozitiva nu îmi trebuie cursuri de meditaţie gen Hapy Mind Coaching Deocamdată nu iau in calcul varianta: Singur de Revelion.

Revelionul trecut l-am petrecut cu prietena mea, acasă la familia ei. A fost primul revelion petrecut împreună, de când ne cunoaştem. Ea îmi dăduse de înţeles că şi-ar dori ca în noaptea dintre ani să-i ofer mult visatul inel de logodnă. Trecusem de miezul nopţii, trăiam primele ore ale Noul An şi momentul acela nu venea, se lăsa aşteptat. Între părinţii ei, mai ales între tatăl ei şi mine nu se lega nicio discuţie în sensul dorit de fiică-sa. De fapt era o antipatie reciprocă. Spre ziuă am dansat periniţa, şi cam atât.

După revelion, trecuse ceva timp, fata nu mi-a mai dat de înţeles, a pus piciorul pe papucul meu: să-i dau inelul de logodnă în Noaptea Învierii.

E de povestit cum nu s-a întâmplat că nici de Sfintele Paşti nu i-am dat inelul de logodnă. În prima zi de Paşti am prezentat-o părinţilor mei. Păreau toate bune, însă când nu e să fie, nu e, şi basta. A fost o discuţie între ea şi maică-mea. Am auzit bine schimbul de vorbe, de afară, de sub fereastra unde îmi fumam trabucul. S-a năruit momentul propice pentru ce-şi dorea prietena mea, încă din iarnă, din noapta dintre ani: inelul de logodnă.

Prietenei mele i-a trebuit de data aceasta mai mult timp ca să-şi revină la sentimente mai bune. Nu-mi doream să o pierd sub niciun chip, aşa că am acţionat de îndată. I-am oferit o excursie cu autocarul până în Franţa: Paris, Versailles, Valea Loarei. La întoarcere mi s-a părut mult schimbată, în bine, nu mai visa la inelul de logodnă.

Vara a trecut ca un vis frumos. A venit toamna şi odată cu ea melancolia s-a cuibărit în sufletul femeii, ceva de genul: Trec anii şi odată cu ei trecem şi noi. Mie nu-mi displace toamna. Ea a revenit la visul neîmplinit. M-a avertizat: „Dacă n-ai de gând să pecetluim relaţia noastră, şi asta până la sfârştul anului, atunci îţi voi spune pa si pusi!”

Am avut întreaga toamnă la dispoziţie ca timp de gândire şi de acţiune. Am consumat mult timp certându-ne. Ea voia sa petrecem revelionul acasă la părinţii ei, eu nici la ei nici la ai mei. Am câştigat eu, dacă ăsta e un câştig, să petreci revelionul în străinătate. I-am propus o locaţie în Grecia, în Parallia Katerini. Ea nici n-a vrut să audă de aşa ceva. „Acum când grecii nu au ieşit din criză? Dacă nu la un hotel de cinci stele atunci fiecare pe cont propriu.” Chiar aşa s-a exprimat: „Fiecare petrece revelionul unde vrea.” I-am dat frâu liber să aleagă ce-şi doreşte ea. Adevărul e că nu voiam să o pierd. Nu i-a trebuit mult timp să aleagă Dubai, şi din Dubai tocmai hotelul de şapte stele Burj al Arab! În schimb mie mi-a trebuit ceva timp până am făcut rost de bani, câteva mii de euro nu-s bani puţini. În acesti bani a intrat şi costul inelului de logodnă, de!, un inel să se potrivească cu atmosfera din hotelul Burj Al Arab. Mă hotărâsem să o cer de nevastă în noaptea dintre ani, după ce vom bea şampanie în patul cu baldachin din camera închiriată.

Ne-am înscris cu o lună în urmă, am dat un avans, urmând să plătim restul de bani când vom avea viza pe paşapoarte. Astăzi am sunat la Agenţie. O doamnă mi-a spus că după ce va mai da un telefon în Cairo, la firma care se ocupă cu obţinerea vizelor pentru Emirate, mă va suna. Câtă răbdare să mai am? Mă clatin. Balanţa înclină spre partea goală a paharului. Poate că îmi trebuie câteva cursuri de Hapy Mind Coaching ca să fiu în stare să-mi fac un plan mintal gen: Ce voi face în situaţia în care nu voi obţine viza. Unde voi petrece revelionul şi cu cine. Prietena mea şi-a desfăcut valiza pentru Dubai, a pregătit o alta pentru a merge de revelion la părinţii ei.

Tare îmi e teamă, că voi petrece revelionul de unul singur, în garsoniera mea de la mansardă. Singurătatea asta din noaptea de revelion este relativă.
Văd că TVR se laudă cu un „Revelion cu Trei Doamne”. Şi ce doamne! Cum e una nu-i cealaltă, deşi la prima vedere toate afişeaza eleganţa. Dupa ce voi dialoga cu Andreea Marin -despre cum trebuie să preţuieşti viaţa, va fi un dialog despre oameni şi fapte, cu scene lacrimogene, eu nu ştiu să plâng, ei îi place să joace teatru-, o voi aştepta pe Ramona Bădescu. Este o femeie care ştie să ne distreze, şi cu ce poftă râde, tocmai asta imi place la ea, este femeia care are pe vino-ncoace. Dar, o femeie cât de lipicioasă ar fi tot găseşti un motiv să te dezlipeşti de ea. După trecerea in Noul An aş vrea să petrec cu Iuliana Tudor. Este o femeie de o frumuseţe naturală, este senzuală, trăieşte cu intensitate. Aş vrea, de!, cine n-ar vrea, să dansez cu ea un tango, doar unul. O dată în viaţă! Va fi o mare provocare pentru mine. Numai la gândul că voi petrece Revelionul cu Trei Doamne simt că îmi voi pierde busola. O, Doamne, sper că voi rezista până la ziua cu cele Trei Doamne! În fine, să nu dau frâu imaginaţiei, să mă păstrez pentru noaptea dintre ani. Vise de burlac.

Aştept telefonul Doamnei de la Agenţie, să-mi spună că avem viza pentru Dubai! Acest telefon îmi creionează viitorul apropiat – A fi sau a nu fi singur în noaptea de Revelion!

Bine ai venit!

