Stridie cu mamaliga


„Crede şi nu cerceta!”

Număr zilele rămase până la Crăciun. Zilele de post trec greu. Dacă nevastă-mea ţine post, fără să vreau ţin şi eu. Sunt un familist convins. Nu am pescuit astă-vară pe vreme bună, să pescuiesc acum, iarna, când balta este îngheţată? E un risc. Dacă crapă gheaţa sub mine? Sunt un laş? Se prea poate.

Nevastă-mea îmi spunea într-una din zilele astea, anoste, că postul Crăciunului este un post uşor de dus, un post al bucuriei, nu bucuria că sunt multe zile cu dezlegare la peşte ci bucuria întâmpinării Naşterii lui Iisus.

Nu i-am răspuns atunci, am aşteptat una din zilele cu dezlegare la peşte, când am încercat şi eu marea cu degetul: Vrei să…? Mi-a răspuns fără să clipească: Eşti un porc! Cum poţi să te gândeşti la aşa ceva? Nu m-am lăsat intimidat. Am adus un argument irefutabil: Tot ce nu este interzis este permis. Când mă spovedesc preotului, el mă întreabă dacă am blestemat, dacă am înjurat, dacă sunt supărat pe cineva, dacă, dacă. Nu m-a întrebat, o dată măcar, dacă în zilele de post dorm împreună cu soţia, aşa vorbindu-mi după cireş. Hai, gata, las-o baltă! Ia-ţi gândul! Aşa că discuţia s-a încheiat în coadă de peşte. Şi cu asta basta, am plecat în piaţă, după peşte.

Ea voia crap. Tot crap, crap, crap? M-am săturat de crap! Aş vrea şi stridii!? Când m-a uzit ce-mi doresc, mă aşteptam să-mi spună la ureche: Nu ştii că este un afrodisiac?, aşteaptă, o să cumpărăm după ce ieşim din post. În schimb, ea mi-a reproşat: N-ai pe ce da banii? Până la urmă i-am dat dreptate. Dai un ban şi cu ce te alegi în plus? Care-i profitul?

Am avut o zi a bucuriei. Am mâncat împreună saramură de crap cu mămăligă. Mă-mă-ligă! Mi s-a aprins becul. Erau şi copiii la masă. I-am şoptit la ureche: Ştii că mămăliga este un afrodisiac? Mi-a răpuns, dar nu şoptit la ureche, ci cu voce tare: De unde ai mai scos-o şi pe asta? Poate dacă o mânânci cu stridii!  Am răs. Ea a râs. Copii au râs, văzându-ne pe noi râzând.

Se întâmplă uneori să râzi din te miri ce. Una peste alta, ne-am simţit bine, atât cât poţi să te simţi bine într-o zi de post cu dezlegare la peşte şi nimic altceva în plus. A, uitasem, după masă am băut un pahar cu apă. Dezlegarea la vin cade în altă zi. Asta aşa ca să fiu habotnic până la capătul zilei cu dezlegare la peşte.

4 gânduri despre „Stridie cu mamaliga

  1. Buna dimineata prietene !
    In ziua ” dezlegarii ” la peste,
    nu conteaza ce fel de peste consumi caci,
    in calendarul crestin- ortodox este data doar
    denumirea generica de ” peste ” …
    In ultima instanta,conteaza bunadispozitie si vinul ales !!!
    Talentul tau de povestitor insa,
    s-a facut din nou remarcat iar eu nu am decat a te felicita !

    Sarbatori fericite intregii tale familii !
    Cu prietenie,
    Aliosa.

    Apreciază

Bine ai venit!

