Vinerea Alba

N-am apucat! Fraierul de mine! Până m-am gâdit ce voi cumpăra şi dacă voi avea cu ce, a trecut blek fraidei. A doua zi, un amic la telefon: – Vezi că s-a prelungit cu o zi! Nu l-am crezut. Cum vine asta: blek fraidei într-o zi de setărdei? Hai, să zicem că ar merge; la noi la români, merge orice şi oricum! Însă, m-am gândit eu aşa: ce fel de produse mai rămân după o zi de răscolire, de vănzoleală, de dat iama prin ele? Să cumpăr eu lucruri refuzate de alţii? Nu, tăticule! Eu când vreau să cumpăr un lucru, nu-mi place să mă grăbească cineva, şi nici să mă calce pe bombeu, să-mi dea coate; eu vreau să pipăi lucrul acela, să văd dacă nu are viciu de formă, să-i citesc datele din fişa tehnică; adică, cum vine asta?, înainte de a cumpăra un medicament nou, chiar dacă e de doi lei, citesc pe toate părţile prospectul, iar când trebuie să achiziţionez un prăjitor de pâine, nu, să-l iau cu ochii închişi. Măcar să am timp să-l bag în priză, să văd că merge, că e făcut pentru reţaua de cinzeci de hertz şi nu şaizeci de hertzi cum e la americani. Eu aşa am fost învăţat de când mă ştiu. Să nu mă grăbesc! Dau un exemplu ca să nu mi se spună că turui vrute şi nevrute: nu m-am luat cu nevasta actuală din prima, adică imediat după ce ne-am cunoscut, nu, m-am ţinut tare, nu am vrut sub niciun chip să intru în săptămâna chioară; am trecut împreună de bună voie şi nesiliţi de nimeni prin nişte faze ca să vedem dacă ne potrivim; tehnic spus: dacă ea rezonează pe aceeaşi frecvenţă cu mine; aici e un pic de discutat: unele cupluri rezonează doar pe armonici (e bine şi atât dacă mai mult nu se poate!), însă de departe altul este câştigul în amplitudine când rezonezi pe fundamentală; ar fi bine dacă am şti formula, reţeta; în viaţa de toate zilele nu este ca în fizică s-au în matematică, e mai degrabă ca în literatură, ca în romane, ca în nuvele, ca în schiţe, ca într-o piesă de teatru, fie dramă sau comedie, or din fiecare câte ceva, în proporţii aleatoare.
Să revin la oile mele. N-am apucat să fac cumpărături în vinerea neagră, de blek fraidei. Pentru mine a fost Vinerea Albă.  Am înţeles că runda următoare va fi tocmai peste fix un an de zile. Sper să mă ţină electricele şi electronicele de prin casă, o notă aparte pentru prăjitorul meu de pâine, iar dacă o fi să se ardă vreunul, atunci mă voi lauda şi eu cu o cumpărătură în ziua de  Blek  Fraidei, numai aşa voi în  trendul vremurilor. 

 

4 gânduri despre &8222;Vinerea Alba&8221;

    1. o sa ma bucur de aceasta mare sarbatoare a noastra a tuturor romanilor; cinste inatasilor care au realizat la Intai Decembrie 1918 visul de secole a romanilor de a trai uniti; La multi ani, Romania!

      Apreciază

Bine ai venit!

