Roryta


Pentru mine, nu ştiu dacă şi pentru voi, Roryta  dispăruse. Era pe la începutul verii, pe când cireşele erau coapte. Am tot căutat-o, însă nici urmă de Roryta. Blogul ei şters. Avatarul ei, la fel. Ultimul articol al ei a fost La pescuit.  Mi-au rămas ca amintire, păstrate în Reder-ul  meu, paragrafe din  articolele  d epe blogul Rorytei. M-am tot întrebat, de ce  La pescuit? Ea ne-a întins un fir! Cine să se prindă? Dacă aveţi  url-ul  ei în Reder mergeţi şi vedeţi dacă e aşa cum spun.  Sub titlul La pescuit, de Roryta este agăţat un link ce  duce la revista Semănătorul. Aşa am aflat că Editura online a acestei reviste tismănene i-a scos la lumină cartea cu Povestea Danei. Este cartea de debut a  Rorytei. Asta se întâmpla  în octombrie 2012.

În revista  Semănătorul  am găsit  şi două recenzii:

Morariu-Jimborean, Recenzie Aurora Cristea, Povestea Danei

Dincolo de aceste aspecte extrinseci însă, savoarea creației literare este dată de profundul mesaj moral. Descrierea fetei persecutată de părinți, muncitoare, silitoare, dar totuși prostuță și credulă, care încape pe mâinile lui Eugen Diaconescu, a situației ei familiale, dar și a dramelor sale lăuntrice (am preferat pluralul, întrucât consider că o dramă lăuntrică o constituie și situația ei din familie, abia după ea urmând idila), este realizată impecabil, într-o manieră care l-ar face gelos atât pe Freud, cât și pe ucenicul său Yung sau pe mai junele piramidalist Masslow.

Lansare de carte a Editurii Semănătorul la Galaţi , semnează Cezarina Adamescu.

Naraţiunile ca şi dialogurile ei sunt simple, cu economie de figuri de stil, sunt realizate pe principiul autenticităţii evenimentelor. Închipuirea joacă un rol aproape inexistent. Cu toate acestea, povestea curge lin, precum o apă spre revărsare. 

Cartea mai conţine câteva adevăruri care ar trebui să dea de gândit. În primul rând, prăpastia dintre părinţi şi copii, în chip deosebit, dintre mame şi fiice. Dar şi neputinţa copiilor de a-şi putea descărca sufletul în faţa cuiva, de a se destăinui, de a cere sfatul, fapt ce poate conduce la disperare şi la depresie, dacă nu cumva, la ceva cu mult mai grav. Faptul că mama Danei nu a înţeles-o niciodată, a creat o falie în relaţia lor, în comuniunea aproape simbiotică, pe care ar fi trebuit s-o trăiască mamă şi fiică.

Coperta Cartii Povestea Danei de Aurora Cristea

Povestea Danei

12 gânduri despre „Roryta

  1. Da, cred ca mi-o aduc aminte. Daca nu ma insel, se intreba intr-unul din post-urile ei daca toata lumea scrie, cine mai citeste? Ha ha! Buna intrebare. Ma bucur c-ai gasit-o si e bine.

    Apreciază

      • Nicule, dragă, ei bine m-ai lăsat fără aer…. 🙂 Sincer, nu credeam că cineva îmi va duce lipsa vreodată.
        Mulţumesc tare mult pentru frumoasele cuvinte pe care le-am găsit taman acu’, când căutam ceva despre premiul literar „Horia Vintilă” pe care tocmai l-am câştigat la Concursul Internaţional de Proză „Apollon”, judeţul Ilfov.
        Am citit uluită postarea ta, să ştii.
        Mulţumesc din suflet. 🙂
        Sunt VIE, sănătoasă, bine merci. Atât doar, că ai avut mare dreptate când spuneai că blogul îmi mânca din timp. În consecinţă, l-am lăsat doar pe cel din blogspot.com, unde nu sunt activate comentariile. http://roryta-de-suflet.blogspot.ro/ La un moment dat îl dezactivasem şi pe acesta, dar m-am răzgândit.
        Dar uite, îţi propun să-ţi faci cont la Revista „Confluenţe Literare” unde activez ca membru. http://confluente.ro/articole/cristea_aurora. Poţi să-ţi scrii acolo creaţiile, după ce, în prealabil, iei legătura cu domnul Octavian Lupu: http://confluente.ro/Redactia–Autori/Octavian_Lupu.html
        E-mail-ul uli este: confluente.ro@gmail.com
        SUCCES!

        Îţi doresc sărbători cu bine şi-ţi mulţumesc încă o dată pentru postul ăsta inimaginabil pentru mine. 🙂
        Sănătate şi numai bucurii! 🙂

        Apreciază

        • Mi-a răspuns Roryta! 🙂
          Aurora, dragă, văzând că nu dai un semn de viaţă după ce bătusem toba pe uliţa WordPress, mă resemnasem, şi luându-mă cu alte treburi aproape că te uitasem. 😦 Acum bucuria mea este atât de mare de nu mai încape în inima mea. 🙂
          Am intrat pe site-ul confluente.ro şi am rămas mai uimit, plăcut surprins de ce am văzut, de cât de mult ai scris; am de citit până la Crăciun. 🙂 Felicitări pentru cartea Povestea Danei, pentru premiul literar Horia Vintila şi pentru tot ce scrii. Mulţumesc mult pentru propunere, voi vedea dacă am ce publica. Multe bucurii şi poftă de scris. Sărbători fericite. 🙂

          Apreciază

Bine ai venit!

