Cand singuratatea este un lux

Măturam cu privirea peretele, tavanul, generatorul de particule şi coala albă de pe masa de lucru… până prindeam o sămânţă de idee. Încet-încet să nu o pierd, îmi puneam ochelarii, luam creionul, mă aplecam asupra hârtiei goale pe care o umpleam cu formule, ecuatii, schiţe… Aşa ideea creştea, creştea până prindea rădăcină în… capul meu. Mi-o imaginam ca pe o plantă, dar nu una stufoasă, ce creşte repede, ci ca o plantă rară, exotică, care face o floare după mulţi ani de vegetaţie. Cu ideea prinsă în minte, cu planta ce înmugurea în cap, mă ridicam de la masa de lucru, mă plimbam prin laborator cu o mână la spate, ca un mare comandant de oşti, gesticulam, admonestam pe cei imaginari care nu ascultau, nu se supuneau voinţei mele. De se întâmpla tocmai în acele momente de luptă a mea interioară, ca un coleg sau o colegă să-şi bage capul pe uşa laboratorului, gata!, stop cadru!, mi se rupea firul gândirii cum se rupe pelicula de celuloid a unei role de film, ideea îmi fugea, mugurul plantei se usca. Mă întorceam repede la masa de lucru, şi reluam calculele… stupoare! Nu mai recunoşteam nimic! Eram ca elevul după vacanţa mare de vară. Aruncam totul de pe masă, rupeam hârtia, pe care mâzgâlisem ideea genială, în bucăţi mici-mici până nu mai râmâneau din ea decât firimituri…

Mă ridicam, priveam cu nedumerire prin laborator, deschideam larg uşa, ieşeam în hol, intram în vorbă cu unul cu altul, întrebam dacă plouă, în ce zi suntem, cât o fi ceasul,  cum s-a terminat meciul cu turcii… Nu mai urmăream firul discuţiilor pe care le declanşam în avalanşă, fiindcă încetul cu încetul simţeam cum în mintea mea încolţea ideea… Mă opream din mers, din vorbă, stăteam aşa un timp, poate secunde, poate minute, nu le-am numărat niciodată, după care o zbugheam în laborator, închizând uşa după mine…

Ping: Atelierul de creativitate jurnalistica si literara „Constantin Stan”

7 gânduri despre &8222;Cand singuratatea este un lux&8221;

  1. Când ideea încolțește, bucură-te! Fă-o să crească și ea te va solicita să gândești, să scrii, să aduci argumente… și nu vei mai fi singur și nici timp nu vei mai avea să te gândești la singurătate.Succes!

    Apreciază

Bine ai venit!

