Schimbarea la faţă


strugure din via mea

Să ne plecăm şi să le ascultăm, ele ne vorbesc toate deodată, ele nu au purtator de cuvant, ele au  o singură voce:

– La început am fost mici, aşa de mici de nici  nu ştiam ce-i de noi, iar când am  crescut un pic mai mare, ne puneam una  alteia întrebări: de  ce am apărut  în vie,  până când  vom tot creşte,  unde vom ajunge.

Ceea ce stim e că lumina şi apa – laptele pământului-,   ne-a fost, de la început,  hrana noastră. De lumină şi apă suntem flămânde,  de lumină şi apă nu ne mai săturăm.

Undeva scrie, noi doar simţim asta, noi  nu ştim să citim,  că rostul nostru este să filtrăm păcatele Pământului, să ne hrănim cu apa strecurată de păcatele voastre. Apa şi lumina, lumina şi apa sunt deopotrivă hrana noastră cea de toate zilele.

Priviţi-ne!, suntem toate rotunde. voi spuneţi că  suntem de  formă sferică cum doar în închipuire este Pâmântul de sub picioarele voastre.

Până ieri am fost verzi, plini de  noi şi de nou, ne-am desfătat de lumina ce ne înconjură,  şi de apa curăţată de păcatele voastre, şi când eram convinse că aşa vom rămâne  veşnic cum veşnică este doar lumina,   deodată s-a  întâmplat un miracol, verdele crud s-a transformat în culoarea cerului , cel ce ne acoperă.

Dar, ceea ce ne-a bulversat, gata-gata să ne dea peste cap, să cădem din vie, a fost că nu toate suntem schimbate la faţă, unele suntem de un verde-crud aşa cum ne ştim de când am apărut,  altele ne  pierdem culoarea, mai întâi suntem un amestec de verde şi azur, apoi devenim de un albastru pur.

Începuse o şuşoteală printre noi. Unele surate, verzi la faţă , erau invidioase pe cele cu faţa de alabastru. Dar slavă Domnului, n-a ţinut mult stare asta de angoasă, de agitaţie, fiindcă tocmai acelea care ieri erau verde, de supărare, astăzi sunt vesele ca seninul cerului.

De asta tot mai multe dintre noi, pe zi ce trecem, suntem convinse că este un miracol schimbarea noastră la faţă. Noi credem, atât cât ne ajută seva din noi, sau conştiinţa de sine cum spuneţi voi, învăţaţii, că în afară de lumină şi de apa strecurată de păcatele voastre, mai este ceva ce noi doar o bănuim a fi, ceva ce vine de Sus, de unde ne vine şi lumina, ceva fără de care noi nu ne-am putea schimba la faţă, e mai mult decât căldura luminii, este pecetea luminii, voi îi spuneţi sărut, sau iubire.

Noi simţim, pe zi ce trecem, că nu am fost singure, aşa de capul nostru,  cineva ne-a ocrotit de la început, de când eram mici, aşa de mici că nu ne vedeam una pe alta. Priviţi-ne! Ce frumoase suntem! Schimbarea la faţă ne dă puterea să credem că aşa vom râmâne veşnic!

Numai de nu s-ar abate asupra noastră păcatele voastre…

9 gânduri despre „Schimbarea la faţă

  1. Mulţumim , domnule Scutaru, pentru text !
    L-am primit de la Mioara Matra , am apreciat registrul stilistic şi am vrut să vă mulţumesc pe această cale.
    Vă doresc toate cele bune !
    Camelia Zamfira

    Apreciază

    • Doamna Camelia,
      acum, spre seară, am văzut comentariul dvs., era în aşteptare, la urmatorul se va afişa de îndată; vă mulţumesc dvs. şi doamnei Mioara, nu numai pentru cuvintele de apreciere cât şi pentru faptul că v-aţi găsit un răgaz de timp pentru asta; am scris acest text şi cu gândul la prietenul Ilie, cel ce s-a dus prea repede la Domnul, lui îi plăcea cum scriu, îmi spunea ca la întâlnirea din 2014 să vin cu o carte; aşa era Ilie şi nu-l voi uita niciodată. În aminitirea lui Ilie să trăim frumos! Sărut mâinile!
      Nicu Scutaru

      Apreciază

  2. @ Salut Nicule !
    Frumos spus : ” In amintirea lui ILIE sa traim frumos ” !
    Dumnezeu sa te auda si sa-i spuna ILIE ca are in tine un prieten de nadejde .
    Toate cele bune !
    Aliosa.

    Apreciază

Bine ai venit!

