De ziua felidelor

Royal_Bengal_Tiger_Kanha_

Sursa: http://commons.wikimedia.org
M-a lăsat, a plecat, fără niciun muget de bun rămas. Nu i-am înţeles gestul ei şi n-o ştiu de felidă frivolă; a plecat, aşa, pe nepusă masă. M-am trezit în zori, voiam să-i dau târcoale, şi ia-o de unde nu-i! Am chemat-o printr-un răget de am trezit toată savana. Este adevărat, eu nu o sufocam cu dragostea mea, dar îmi plăcea să o ştiu prin preajmă, de la distanţă o simţeam că este acolo în scorbura noastră. O ştiam de credincioasă doar mie, doar unul sunt eu printre felide, şi nu sunt un tigru oarecare. Chiar nu s-a convins până acum? Ori de câte ori o chemam cu mugetul languros al meu, ea îmi răspundea de îndată. Ne înţelegeam din priviri. Pe unde mi-o umbla, acum? Să-mi fi spus ceva înainte de a mă părăsi, chiar şi o minciună: că nu mă mai doreşte, că i s-a făcut dor de ducă, sau că ar vrea să cutreiere taigaua, să cunoască şi alte felide. Ce-i lipseşte? Nu-i lipseşte nimic! Cu ea împart tot vânatul. Ba-i lipseşte ei ceva – nu este tolerantă! Ea nu mă înţelege că eu sunt tigru nu sunt o maimuţă. De când m-a văzut îmbrăţişându-mă cu o tânără felină, de!, se întâmplă oricărui mascul, ea nu mai este aşa cum a fost la început, acuma mârâie la mine din te miri ce motiv.
Ah! Chiar într-o zi ca asta, o zi frumoasă de primăvară, ea să mă părăsească!? Avem atâtea de făcut şi desfăcut împreună…, şi ca mâine o să ne schimbăm blana!

Deodată tigrul se opri din mersul lui legănat, îşi dădu o labă peste faţă… El reuşi să se trezească, şi de-ndată-şi recăpătă memoria pierdută.

Oare nu ieri mă matolisem? Daaa! Eram în compani a doi  leoparzi. Eu  băusem tărie preparată din fructe de baobab. Îmi amintesc şi scena de azi-noapte, când cu chiu cu vai am ajuns acasă: înainte de a mă întinde în aştenutul de sub copacul cel stufos, tigroaica mea m-a făcut cu ou şi oţet – ou de struţ şi oţet din lapte de cocos lăsat la soare. Îmi amintesc, ca prin ceaţă o văd, îşi încrucişase labele din faţă, şi rotindu-se când la stânga când la dreapta, îşi dădea aere de mare tigroaică, îmi spuse că de ziua tuturor femelelor felide din junglă, ea se va distra la cote maxime, se va destrăbăla, nu doar  că va dansa, ci se va zbengui dându-se uţa-uţa într-un scârnciop din liane şi va bea suc stors din pulpă de mango, şi multe alte năzdrăvănii…  Îmi amintesc destul de bine cum întinse o labă spre mine şi-mi spuse pe un ton superior: „Vreau ca o singură dată pe an să-mi fac şi eu de cap! Să nu te pună mama rinocerului să vii după coada mea, să-mi strici paranghelia, că…” Şi a tutuit, a turuit până am pierdut şirul mârâielilor ei, simţeam cum mă scufund într-un somn adânc.

Tigrul se opri din drumul lui de felid pribeag. Nu mai avea sens drumul. Şi nu procedă rău.

Eu aşa cred, cred că m-am limpezit la cap! Înţeleg că toate femelele felide, strânse la un loc, vor să-şi facă de cap. Cică asta e ziua lor!  N-au decât, atâta timp cât nu lasă niciun mascul felid printre ele. Să facă ce le taie capul şi cât le ţine blana. Prin urmare, eu să şi vreau nu am cu cine să mă tăvălesc, astăzi,  prin savană. O să mă întorc la umbra răcoroasă a  baobabului. Am ajuns să o fac şi pe asta: să o aştept eu pe ea să vină acasă, eu care nu sunt orice tigru. Este pentru ultima oară când îmi muşc laba mea de mascul feroce. Doar sunt tigru, nu maimuţă. Trebuie să-mi repet  mai des, să nu uit cine sunt! 

9 gânduri despre &8222;De ziua felidelor&8221;

  1. Ce poveste plină de savoare, Nicu! Umor curat, care te strabate încă de la prima frază! Mi-a plăcut! O să mai zabovesc pe la tine! 🙂
    O zi minunata, că doar e ziua voastră, a bărbaţilor!

    Apreciază

    1. Întâi a fost fotografia şi privind-o dintr-un unghi anume… a venit apoi povestea. Am riscat să o postez chiar de 8 Martie. Mă bucur că îţi place umorul… ce ne-am face fără de el, el dă culoare vieţii. Abia spre seară am gătat de băut cele 40 de pahare de vin… spre Slava Mucenicilor!

      Apreciază

        1. Mi-am facut datoria de paharnic, mai intai am inchinat paharul cu apa viei mucenicului Chirion, apoi lui Candid, si tot asa celorlati sfinti mucenici pana la patruzeci: Domnos, Isihie, Ieraclie, Smaragd, Valent, Vivian, Evnichie, Claudie, Prisc, Teodul, Eutihie, Ioan, Xantie, Ilian, Sisinie, Aghie, Aetie, Flavie, Acachie, Ecdit, Lisimah, Alexandru, Ilie, Leontie, Gorgonie, Teofil, Dometian, Gaie, Atanasie, Chiril, Sacherdon, Nicolae, Valerie, Filoctimon, Severian, Hudion, Meliton şi Aglaie
          Crede-ma, nu mi-a fost usor!

          Apreciază

Bine ai venit!

