Ce şi-ar dori Poetul

Ce şi-ar dori Poetul? Să-i recit din Cartea lui de Versuri? L-ar încânta? L-ar încânta, eu de-aş putea să-nvălmăşesc natura, să pun dezordine în a ei lege, să dau cu ea de-a dura; acolo, la el, s-ajungă pământul; aici s-ajungă cerul; el să mai vadă odată ce a iubit în a lui viaţă.Şi a fost ceva or cineva să nu-i fi fost lui drag?

A fost şi a rămas doar una, de ea i-a fost un dor întruna. Odată, o singură dată, ea pe genunchii lui şede-va, vor fi singuri- singurei, iar în păr, înfiorate, ei să-i cadă flori de tei.

– Drag mi-ai fost şi-mi eşti drag mie! Ce a fost iar o să fie. Am văzut c-această lume făr de tine e pustie.

El nu mai e cum a fost cândva, un nepăsator şi rece:

– De astăzi nu te mai las să pleci, de tine mie-mi pasă, eşti cea mai dulce-ntre femei, o, vino, vino-n braţe, în braţe să te cuprind, lăsând pradă gurii mele, ale tale buze dulci!
El o poartă pe dulci unde, gât şi umere frumoase, sânuri albe şi rotunde, el le ţine-mbrăţişate şi cu mâinile le-ascunde.
El aleargă să o prindă prin pădurea de argint, la izvorul prins de vrajă el o vede tresărind. Ei se prind de mâini lângă lacul cel albastru încărcat cu flori de nufăr, de pe mal ei sar-n luntre, şi cuprinşi de-al lor farmec ei plutesc printre trestii îngânaţi de glas de ape. Ea se simte prinsă-n braţe, capul îi cade pe-al lui umăr, sărutările ei dulci el le soarbe de pe gură. O dezmeardă şi-o imploră:

– O rămâi , rămâi la mine, te iubesc atât de mult!

Vai, dar Poetul a lui soartă îşi cunoaşte, astăzi chiar de s-ar întoarce, a înţelege nu mai poate… unde eşti, copilărie, codrule, izvorule, cu Iubirea mea cu tot?

Bine ai venit!

