Călătorie sprâncenată!


Foto: 365.realitatea.net

Nava TIRANIC- un transatlantic, un transcarpatic, dar niciodată transpartinic-, a liniei maritime T & B va pleaca din portul RO într-o croazieră de neuitat pe axa ce leagă Bucureştiul de New-York. De câtă vreme, o parte bună a poporului aşteaptă acest moment, aşteapătă lipiţi cu urechea de radio şi cu ochii de ecranul televizorului!
De departe privită, Nava este mai mare decât cel mai mare oraş. Este cea mai naşpa dintre cele mai naşpa vapoare de fugă cu viteză de croazieră, de nu s-a văzut vreodată aşa ceva. Ambarcaţiunea oferă condiţii extraordinare: piscine cu ape saline, băi romane implementate cu cadâne, hamacuri agăţate sub sălcii pletoase asortate cu negrese-evantai, apartamente tip prezidenţial ornate cu fete de companie, săli de întreţinere cu nămol autohton, săli de audiţie pentru megamelomani, restaurante all inclusive , adică mănânci de toate, vrei nu vrei: mici din carne de oaie, urdă şi caş dulce, ţuică de corcoduşe, vin de buturugă, carne de misteţ, cârnaţi de Pleşcoi, icre de crap, şi câte şi mai câte, totul învăluit într-o atmosferă de fum, aburi şi muzică de cameră, aceasta din urmă ieşită de sub bagheta magică a celor mai renumiţi manelişti. Am redat doar o parte din oferta de care se vor bucura cei cu bani dar şi aleşii pe sprânceană. O lume nebună ce va călători la la etajele de SUS, la clasele I-a şi a II-a. Pasagerii de rând, votanţii, papagalii, cei împăcaţi cu soarta (ce-şi face omul cu mâna lui la urdiniş, se cheamă lucru manual), cei care nici nu-şi pot permite un lux ( mai mare de douăzeci de waţi), vor vieţui pe timpul călătoriei, la etajele de JOS, la clasele a III-a şi a IV-a. Aici sunt dormitoare comune cu paturi suprapuse, toalete turceşti, băi reci, teren pentru jocul de oină, săli doate cu mese şi bănci din lemn de plută, verande cu salcâmi şi tufe de măcieşi, staţii de amplificare din care se revarsă unde sonore de muzică pop şi bătuta des. Se mai oferă bufet all exclusive, adică potol şi băutură dar nu pe săturate, doar atâta cât să nu-ţi vină rău de la balansul navei pe valuri – preparate de post-electoral, bune de nu ai de ce să regreţi, dacă tot i-ai ales!
Echipajul, format din adevarati lupi ai politicii marinăreşti, este condus de Căpitanul TB – un lup cu păr de oaie. Veţi mai întâlni ofiţeri cu grade inferioare, pe post de valeţi: EB, SRV, VB, TS, MRU, MB, (sunt iniţialele numelor scrise pe valize) mateloţi cu grade de sergenţi pe post de stewardese: RA, EU, AB, SB, EBA, şi alte si alte persoane acceptate de căpitan, dupa o selecţie riguroasă şi aspră precum îi raşpila.În ziua dinaintea plecării ajung şi eu, cu chiu cu vai, pe puntea Navei. Mă strecor printre jurnalişti şi cameramani, ca să ajung mai aproaape de Căpitan. Acesta discută aprins cu proiectantul şef al Navei, un arhitect al firmei V & C ( Victor şi Crin). Cu microfonul întins îl abordez din lateral, pe la tribord.
– Dacă ai ceva să mă-ntrebi, fă-o repede băieţică, vezi că sunt ocupat?
– Să-mi spuneţi…
– Să-ţi spun ce?
– De ce aţi ales acest moment şi această modalitate de a pleca?
– Hă! Hă! Se împlinesc fix o sută de ani de la naufragiul Titanicului! Mă băiatule eu nu plec oricum şi oricând. Îmi aleg un reper istoric. Hă! Hă!
– Este adevarat că niciodată în caz de naufragiu nu veţi abandona Nava?
– Ha, ha! Mă pot opune voinţei Divine? Îţi spun ceva, să rămână între noi, am o plăcere nebună să privesc cum apele învolburate înghit Nava şi în ultima clipă să sar în barca mea de cauciuc.
– Aveţi bărci de salvare pentru toţi pasagerii Navei?
– Nu ştiu ce vrei să insinuezi, se vede că eşti jurnalist de tonomat. Pentru liniştea ta de găozar, vreau să precizez că dispunem de atâtea bărci cât sunt necesare pentru salvarea celor care au curajul să meargă cu mine până la capăt! Ha! Ha!
– Ţineţi cont de mersul astrelor, de conjuncţia planetelor? Aţi consultat vrăjitoarele? Ştiţi, dealtfel şi unele posturi de televiziune menţionează asta, că e posibil ca în virtutea unei probalilităţi fatidice, exact după o sută de ani Nava Tiranic să fie lovită de un aisberg aşa cum s-a întâmplat cu Titanicul?
– Vrăjitoarele? Să-mi spună ce? Să ştii, mă băiatule, că eu imi proiectez destinul. Eu văd peste ani, şi peste mări şi oceane. Sunt un ciclop. De un aisberg să mă lovesc eu? Niciodată! Îţi spun, asta pentru liniştea ta, eu nu dau două parale pe jurnaliştii de la trusturile cu tonomat.
– Vă doresc vânt din provă, eu o să cobor, oricum nu am acreditare, însă am un coleg corespondent la New Time care o vă aşteapte, în speranţa că veti ajunge cu bine până la destinaţie!?
– Hai, gata cu vorba, lasă-mă, am treabă! Ce se întâmplă acolo? De ce vrea lumea să coboare? Ridicaţi pasarela!
Văd oameni că se îmbulzesc spre pasarelă pe care de-abia urcase. Aud vociferări, înjurături. Cine şi ce i-o fi speriat? O fi aflat că Nava are defecte ascunse din proiectare? Le-o fi spus ceva proiectantul-şef al firmei V&C? Pasarela se desprinde de puntea Navei. Unii curajoşi, curajoşi de voie de nevoie, sar cu tot cu bagaje în mare. Printre ei zăresc şi apropiaţi ai Căpitanului. E prea târziu să mai cobor şi eu. Ancora s-a ridicat, şi Nava Tiranic a liniei maritime B & T părăseşte portul RO. Îmi voi sacrifica şi viaţa de va fi nevoie pentru a transmite de la faţa locului eventualul naufragiu. Adio şi n-am cuvinte!

Gabriela Savitsky,Livia Moreanu,Ioan Usca,CELLA.

4 gânduri despre &8222;Călătorie sprâncenată!&8221;

    1. Nelu:
      Tot ce-i posibil! Dar, să lăsam asta pe seama organelor cu atribuţii în domeniu. Pe de altă parte orice asemănare cu personaje reale este pur întâmplătoare.

      Apreciază

Bine ai venit!

