Codrul colindându-l


eu sunt bribeag, îmi duc veacul în codrul des şi verde unde nimeni nu mă vede, păru-mi e tufă de mălin, faţa îmi e ba de cerb ba de lup, barba îmi e tot timpul barba caprei, umerii îmi sunt de brad, braţele îmi sunt crengi de fag, degetele îmi sunt mlădiţe de mesteacăn, trupul îmi e trunchi de stejar, picioarele îmi sunt crăci de arţar, am rădăcini aeriene, sub cap am pernă de aer, când mă opresc, din hoinăreală, lângă izvoru, simt cum urcă sângele pământului până-n creşt unde-n tufa de mălin cucul îşi facuse cuib, când străbat poiana pentru a-mi încărca bateriile verzi cu lumină, ieşind din unghere, lighioane ale pădurii vin la mine, veveriţa ţopăie prin crengile-mi de brad, mă gâdilă coada ei stufoasă, ciutei îi freamătă botul catifelat, ea îl întinde să-mi ciugulească din palmă frunze acrişoare de mesteacăn, sau de pe creştet flori albe de mălin, ursoaica îşi antrenează puii să se caţere în copac, ei, de frică să nu cadă, mi se pişă pe arţar, baiul e că dintre lighioane numai una nu se dă cu dusul, e ciocănitoarea, zice că e soră medicală, vezi doamne vrea să mă cureţe de omizi, şi o uită uitarea, mă scoate din răbdări, îşi face scorbură în umerii mei de brad, de-mi curge răşina pe crengi de fag, de-mi lasă dâre cleioase pe coaje de arţar, de arţar se prind fluturi şi gâze, ce bine ar fi dacă crengile ar fi aripi, cum nu-s, părăsesc poaiana învârtindu-mă un vânt nebun iscat din senin, şed să-mi stâmpăr neastâmpărul, mă odihnesc pe o piatră de hotar, firele de iarbă şi o floricică de cicoare mă privesc mirate printre degetele răsfirate de la picioare, umbra mea se hrăneşte din untul pământului …

Nostalgici: Vania, Maria, Cella

10 gânduri despre „Codrul colindându-l

    • Orice mare e mai buna decat marea noastra! Să ştii că imi place să mă scald în apa mării. Dupa mare, muntele e ca o bere rece, sau ca un cornet de îngheţată de ciocolată într-o zi toridă! …

      Apreciază

  1. Crima perfectă – I | Ioan Usca

  2. Dicţionar de rime | Ioan Usca

  3. Carusel -1 | Ioan Usca

  4. Garcilaso | Caius

  5. Domnul Chihleanu de la Margina – 1 | Ioan Usca

Bine ai venit!

